poniedziałek, 12 marca 2012

JAKUB ĆWIEK "OFENSYWA SZULERÓW"


Autor: Jakub Ćwiek
Tytuł: Ofensywa Szulerów
Wydawnictwo: Runa
Ilość stron: 352
Cena: 29,50 zł








Prawdę mówiąc otrzymując tę książkę byłem do niej dość sceptycznie nastawiony, jednak po przeczytaniu pozytywnie się zaskoczyłem.



Ale od początku. Książka składa się z trzech opowiadań, które jednocześnie mają być wstępem do kontynuacji dzieła Ćwieka, co jest fajne, gdyż autor naprawdę potrafi ciekawie poprowadzić fabułę i kontynuacja tej książki może być bardzo wciągająca.

W książce troje, z początku tajemniczych, bohaterów spotyka się w kairskim hotelu. Zostali oni zaproszeni przez jeszcze bardziej tajemniczego pracodawce, a ich początkowe zadanie to opowiedzieć swoje zadziwiające przeżycia z wojny. Co w tych opowiadaniach jest najbardziej zaskakującego, to fakt, że Ćwiek poprowadził narracje i sposób opisów w sposób pozwalający zauważyć czy mówiący jest kobietą, mężczyzną, czy też z jakiej klasy społecznej pochodzi i wydaje mi się, że właśnie poprowadzenie akcji całej książki w właśnie taki sposób sprawia, że jest ona wyjątkowa i świadczy o wysokich zdolnościach pisarskich autora, dlatego też nie mogę ocenić tej książki, źle pomimo to, że opowieść kobiety średnio przypadła mi to gustu.

Po prostu. Idźcie do księgarni, kupcie tą książkę, przeczytajcie i przekonajcie się sami, jak utalentowany może być polski autor. Zresztą wielu takich mamy i powinniśmy być z tego dumni. ;)

Moja ocena: 9/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz